conisma main banner59

آموزش پرايس اکشن (3): تقارن قیمت، سقف ها و کف ها

تقارن قیمت، سقف ها و کف ها: فرایند تفکر مرحله به مرحله

من اغلب اوقات نگاهی انتقادی به مطالب خود دارم زیرا برخلاف خواسته من که نشان دادن مفهوم کامل قیمت است

من اغلب اوقات نگاهی انتقادی به مطالب خود دارم زیرا برخلاف خواسته من که نشان دادن مفهوم کامل قیمت است، این مطالب فقط بخش کوچکی ار آن را تبیین می کنند و باید چیزهای دیگری که من هر روز به آن ها می نگرم را نیز شامل شود مانند نحوه تصمیم گیری درست و کشیدن ماشه در معاملات.

این اولین پست از مجموعه پست هایی است که به رابطه سقف و کف ها و تقارن قیمت می پردازند. تاکنون حداقل از منظر تکنیکال ، این دو مفهوم مهمترین چیزهایی هستند که من هر روز به آنها نگاه می کنم.

تعیین موقعیت نسبی سقف ها و کف ها، حرف های زیادی درباره حرکات آینده قیمت می زند. من نمی توانم اهمیت آن را بخوبی بیان کنم. مورد بعدی، جاذبه قیمت (شیب و درجه حرکات قیمت)  و ارتباط آنها با تقارن قیمت و سطوح حمایت و مقاومت می باشد.

همه می توانند سطوح حمایت و مقاومت را تعیین کنند اما کدامیک مطمئنند. اسانترین پاسخ ، نگاه کردن به تک تک نقاط سوینگ است. اگر در یک چارت 15 دقیقه ای دنبال موقعیت فروش هستید، ببینید که lower low  دارید یا نه؟ و وقتی قیمت از سقف آخرین نقطه سوینگ خارج شد ووارد منطقه شما شد و یک در الگوی متقارن بود، بفروشید. اگر دنبال موقعیت خرید هستید ، ببینید که higher high  دارید یا نه و همان موارد را دنبال کنید.

بزرگترین مشکل من در هنگام نوشتن این مقاله، ترتیب قرار دادن مطالب است زیرا همه  آن ها به هم مرتبط اند. بنابراین سراغ چند مثال می رویم.

در شکل زیر چارت 15 دقیقه ای یورو دلار نشان داده شده است.

PRICE ACTION2

مراحل کار

  1. ابتدا توجه کنید که امروز دوشنبه است و چارت با یک گپ باز شده است. یورو دلار پایین تر از قیمت کلوز روز جمعه باز شده است.
  2. جمعه عصر این جفت ارز صعود زیادی داشت به همین دلیل من منتظر بسته شدن این گپ هستم.
  3. در حدود ساعت 7:10 شانس رو نمود و خط روند کوتاه مدت به سمت بالا شکسته شد. یک کف دوقلو در 1.3622 ایجاد شد بنابراین من انتظار ادامه آن را داشتم. اگر 1.3622 به سمت پایین می شکست، من نسبت به پوزیشن خرید نگران می شدم . اما چنین نشد..
  4. برای نقاط خستگی و هدف قیمت ، به دنبال زاویه های مهم می گردم.مرحله اول رسم چند خط روند اریب بر پایه حرکت آخر است (خط روند B در تصویر فوق).
  5. پس از رسم خط روند B ؛ مشابه آن را با همان زاویه و در بالای قیمت رسم کردم.در اغلب موارد زاویه خط بالایی شیب بیشتری نسبت به پایینی دارد.البته نقاطی برای رسم خط روند A نیز در مناطق مشخص پیدا کردم.
  6. خط روند C شیبدار است.قیمت به سرعت بالا می رود برای خرید مناسب است . اما می دانیم که در نقطه ای ریزش خواهد کرد.به بالا خط روند A نگاه می کنم و به دنبال نقاط مقاومتی بالا یا روی ان می گردم.با وجود این حرکت شیب دار صعودی ، شکست خط روند محتمل است.
  7. یک خط روند در قیمت 1.3710  یعنی نزول روز جمعه (که با کف روز پنجشنبه در 1.3712 ترکیب شد) و 1.3720 رسم کردم که شبیه الگوی QUASI  است و ارتباط خوبی با سطوح بلند مدت دارد.
  8. از آنجایی که 25-1.3720 خیلی دور بودند، من یک فروش اسکلپی با استاپ بالای این سقف های اصلی انجام دادم.به علاوه، 1.3710 منطقه SETUP خوبیست و بصورت کلی این حرکات  مخالف روند ، زیاد رخ می دهند.فعلا پوزیشن خرید ارزش نگه داشتن را دارد. زیرا زوند روزانه صعودی بوده و سطوح بالاتر قابل دسترسی هستند.با ایجاد علامت ریورسی تاییدی من خارج می شوم. مرحله بعد نگاه کردن به قیمت برای ورود به محدوده بلند مدت (25-1.3720)  و دنبال شکست یا عدم شکست بودن است. من فعلا فقط قیمت را نگاه می کنم.

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.