conisma main banner35

چگونه براساس سطوح عرضه و تقاضا معامله گری کنید؟

معامله‌گری بر اساس عرضه و تقاضا چیست؟

محصولات خریداری‌شده و بر اساس عرضه و تقاضا که در لحظه داری چه ارزشی هستند فروخته می‌شوند . همین امر هم برای ابزارهای مالی با این انتظار که در آینده قیمت آن‌ها تغییر می‌کند و در قیمت‌های متفاوتی خریداری‌شده یا فروخته خواهد شد ، به‌طور بالقوه برای معامله‌گر سودآوری دارد . قیمت بر اساس خریداران و فروشندگان حاضر تنظیم می‌شود ، که به‌نوبه خود ایجاد مناطق عرضه و تقاضا می‌کنند . فروشندگان نمایان گر میزان قابل‌دسترس برای فروش هستند( عرضه _supply) درحالی‌که خریداران بیانگر میزان قابل‌ دسترس برای خرید (تقاضا_DEMAND) هستند.

زمانی که میان خریداران و فروشندگان عدم تعادل وجود دارد ما تغییر قیمت را مشاهده می‌کنیم . برای مثال وقتی تعداد فروشنده حاضر بیشتری وجود دارند قیمت شروع به ریزش ( DROP) می‌کند تا زمانی که خریدار بیشتری پیدا کند. و زمانی که خریداران حاضر بیشتری وجود داشته باشند قیمت شروع به بالا رفتن (RALLY) می‌کند تا زمانی که فروشنده بیشتری پیدا کند. دانستن اینکه این نواحی در کجای نمودار قیمتی هستند لبه‌های قیمتی را به شما می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد که معامله گران بزرگ ( BIG/SMART MONEY) را دنبال کنید چراکه آن‌ها محرکان واقعی قیمت هستند .

تشخیص نواحی عرضه و تقاضا

در ابتدا به نواحی‌ای که در آن قیمت به بالا پر تاپ شده ( demand ) و یا کاهش‌ یافته است ( supply ) به چارت نگاه می‌کنیم.

تشخیص نواحی عرضه و تقاضا

مرحله بعدی علامت زدن پایین  (Base) این حرکات است . ما همواره خارجی‌ترین محدوده(باند) حرکت را علامت می‌زنیم و مشخص کردن محدوده‌ی درونی (دامنه نواحی) بستگی به دید شخصی دارد و برای هرکدام از ما بر این اساس که می‌خواهیم ناحیه تا چه حد تنگ یا باز باشد متفاوت است .

Supply Demand2 1

RBD,DBR-RBR,DBD

با حرکت قیمت سوینگ های L,H(قعرها و سقف‌ها) ایجاد می‌شوند . اکسترمم این حرکات می‌توانند تحت عنوان بیس (BASE )در نظر گرفته شوند . دقیقاً مانند آن‌هایی که در باال مشخص‌شده‌اند . زمانی که بیس حرکت پس از یک تشکیل را DROP BASE RALLY(DBR) ، RALLY BASE DROP(RBD) ها آن می‌شوند ایجاد DROP یا RALLY می‌دهند .

Supply Demand3 1

قیمت همچنین می‌تواند بیس های کوچکی را درراه باال رفتن یا پایین آمدن تشکیل دهد . این حرکت‌های کوچک تحت . شوند می‌شناخته DROP BASE DROP(DBD ), RALLY BASE RALLY(RBR) عنوان

Supply Demand4 1

تعادل و عدم تعادل

در هنگام تشکیل بیس حرکتی ما قیمت را در حالت تعادل در نظر می‌گیریم. دلیل آن این است که در این ناحیه تفاوت آشکاری میان میزان سفارش‌های خریداران و فروشندگان وجود ندارد و تا زمانی که این تعادل وجود دارد قیمت بالا یا پایین نمی‌رود . برای اینکه قیمت در یک‌جهت حرکت کند باید تعداد سفارش‌های بیشتری در آن جهت وجود داشته باشد تا باعث شود قیمت بالا یا پایین برود .

در اینجا بیس حرکتی تشکیل‌شده و تصمیم‌گیری برای قیمت ازنقطه‌نظر گران یا ارزان بودن اخذ شده است . وقتی قیمت از یک بیس حرکتی دور می‌شود به‌صورت طبیعی سفارش‌های پر نشده‌ای در آن بیس باقی می‌ماند .بنابراین وقیت قیمت در آینده به این بیس بازمی‌گردد ما انتظار داریم سفارش‌های باقی‌مانده پر نشده واردشده و باعث ایجاد واکنش در قیمت شود. این آن چیزی است که معامله گران D/S انجام می‌دهند و از آن سود می‌برند.

وقتی عرضه یا تقاضا شکسته می‌شوند

وقتی‌که یک سطح در حین حرکات قوی بارها امتحان(TEST )می‌شود . عرضه یا تقاضا سرانجام شکسته می‌شوند .این می‌تواند این‌گونه در نظر گرفته شود که سفارش‌های باقی‌مانده به‌محض جذب شدن آن سطح را خالی از سفارش می‌کند و یا اینکه انبوه سفارش‌های در جهت عکس آن سطح را می‌شکند . سفارش‌های حتی می‌توانند به‌صورت دستی توسط معامله‌گر حذف شوند.

هر سطح عرضه /تقاضای شکسته شده دارای ویژگی‌های خاصی است . آنجایی که سفارش‌های فروش بیشتری وجود داشته (SUPPLY)، پس از شکست ،سفارش‌های خرید در آن قرار می‌گیرد و به‌طور برعکس برای تقاضا . این بدین معنی است که در بازگشت به سطح شکسته شده واکنش قیمتی وجود دارد به این سطوح،،سطوح مبادله‌ای (LVL SWAP ) می‌گویند . در این سطوح است که ما منتظر تأییدیه PA برای ورود می‌مانیم .

Supply Demand5 4

قسمت دوم : عرضه و تقاضا تحت عنوان واکنش به FTR:

FTR خلاصه شده Failure To Return به معنی ناتوان از بازگشت است.

 آیا خوب نمی‌شد اگر ما می‌توانستیم نواحی عرضه و تقاضا را معامله کنیم درحالی‌که بدانیم کدام‌یک قیمت را نگه می‌دارد و کدام‌یک شکسته می‌شود ؟

خب باور می‌کنید یا نه ،ما می‌توانیم . چراکه ممکن است سطوح عرضه و تقاضا به نظر برسند اما آن‌ها به‌صورت یکسان تشکیل نشده‌اند. برخی از آن‌ها مهم‌تر از بقیه هستند و برخی حتی فراتر از اهمیت هستند . اکثر مقالات در مورد عرضه و تقاضا بیشتر در مورد واکنش به سطوح هستند .زیرا این چیزی است که دارای اهمیت است ، درست است ؟

قطعاً ،آن‌ها مهم هستند اگر آنچه شما می‌خواهید انجام دهید نگاه کردن به چارت و قمار کردن باشد . اما خود این نواحی عرضه و تقاضا واکنش به چه هستند ؟

خوشبختانه ما توجه شما را جلب کردیم چرا که این اولین باری است که چیزی به این مهمی در مقالات عرضه و تقاضا ارائه می‌شود و بسیار جذاب خواهد بود که در مورد آن بنویسیم . می‌توانم جیغ زدن شمارا بشنوم !صبر کن! سطوح عرضه و تقاضا واکنش به سطوح عرضه و تقاضا هستند !یا سطوح حمایت /مقاومت !یا سطوح فیبوناچی! لطفاً اگر شما از فیبوناچی یا MA و .. استفاده می‌کنید بگذارید شما را به مقاله analysis technical رجوع بدهم .

واقعیت این است:

عرضه و تقاضا معمولا واکنش به محدوده پرچم (Limit Flag -FL )می‌باشند( یک DBR,RBR پس از شکست یک

H,L)

شما می‌توانید در مورد FL در این بخش مطالعه کنید .

این سطوحی هستند که مهم‌ترین آن‌ها هستند . سطوحی که شامل قیمت در یک رینج می‌شود و به شما این نشانه را می‌دهد وقتی قیمت می‌خواهد تغییر جهت دهد . طبیعتاً نواحی و دلیل دیگری که عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد وجود دارد درست مانند آن‌هایی که از قبل اشاره کردیم ، اما این‌ها سطوح کم اهمیت‌تری هستند ،آن‌هایی که بیشتر در معرض شکست و outs Fake هستند ! دانستن مهم‌ترین آن‌ها شما را برای همیشه در جهت درست مارکت نگه می‌دارد.

در زیر تمرینی برای تعیین این سطوح ارائه‌شده اما به یاد داشته باشید که برای اینکه آن‌ها را بهتر بفهمید لازم است خودتان آن را انجام دهید.

تعداد بسیار زیادتری عرضه و تقاضا وجود دارد که من آن‌ها را مشخص نمی‌کنم اما همه‌ی آن‌ها کم‌اهمیت‌تر از آن سطحی هستند که یک L,H را می‌شکند . هرچند سطوح مهم هم می‌توانند شکسته شوند بنابراین این اهمیت دارد که در آن سطوح به دنبال علائم بازگشت قیمت باشیم . زمانی که آن‌ها شکسته می‌شوند اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کنند .

Supply Demand7 1

شما می‌توانید از تصویر باال ببینید که من DBR پس از شکست H قبلی مشخص کرده‌ام .این سطحی است که پس از شکست یک H شکل می‌گیرد . این‌یک FTR است . و ما می‌توانیم از آن انتظار نوسان قیمت را داشته باشیم ، اما این اتفاق نیفتاده و شکسته شد .نتیجه آن FTR ای که RBD است و آن مهم‌ترین است . اینجا جایی است که ما حقیقتاً دنبال نگاه کردن به PA هستیم.

چگونه نواحی عرضه و تقاضا را معامله کنیم

عرضه و تقاضای مرسوم بازی احتمالت را آموزش می‌دهد ، توسط معامله کردن سطوح کافی ، با R/R کافی باید درآمدزایی داشت .این سطوح عموماً معامله کورکورانه با حد ضرری باال است . که خیلی اوقات توسط محدوده سفارش‌های (ORDERS LIMIT ) انجام می‌شود . خب به میزان کافی هم R/R خواهد داشت (2:1 معمولا کافی است ) .

اگر برنامه مناسبی داشته باشید این متد برای شما درآمد زا خواهد بود . اما هنوز هم قمار محسوب می‌شود . و ما در RTM قمار نمی‌کنیم . ما می‌خواهیم کاملاً مطمئن باشیم که یک سطح قیمت را نگه می‌دارد . و به‌محض اینکه این را فهمیدیم می‌خواهیم در هر معامله بهترین R/R را داشته باشیم )بله 1:15 می‌تواند خیلی معمول‌تر از آن چیزی باشد که شما فکر می‌کنید .(توسط نگاه کردن به PA در مکان درست ،دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید یک معامله عالی داشته باشید . می‌توانید تمام آن چیزی را که در مورد PA نیاز دارید در بخش Markepedia مطالعه کنید . بنابراین پیشرفت خود را در بخش homework ادامه داده و به جمع ما بپیوندید .

نویسنده: harry and pedini

مترجم: salivan

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.