conisma main banner50

استراتژی معاملاتی خود را با سطوح حمایت/مقاومت به­ سرعت بهبود دهید

بهترین راه برای بهبود استراتژی معاملاتی چیست؟ استفاده کنید از مفاهیم حمایت و مقاومت.

در استراتژی معاملاتی خود برای بهبود نتایج معاملاتتان باید بیاموزید که چگونه از سطوح حمایت و مقاومت استفاده کنید.

سطوح حمایت و مقاومت چه هستند؟

قبل از یادگیری سطوح حمایت و مقاومت شما باید، اساس عرضه و تقاضا را درک کنید. عرضه و تقاضا محرک اصلی حرکات قیمت هستند. بازار زمانی به سمت بالا می‌چرخد که تقاضا نسبت به عرضه غلبه یابد و زمانی به سمت پایین می‌چرخد که عرضه نسبت به تقاضا غلبه کند.

(تحلیل تکنیکال الگوهای قیمت تکرارشونده‌ای را که از تغییرات عرضه و تقاضا به‌دست‌آمده بررسی می‌کند. تحلیل فاندامنتال بر عوامل تعیین‌کننده عرضه و تقاضا تمرکز دارد).

زمانی که تقاضا قوی‌تر از عرضه باشد قیمت افزایش می‌یابد. خریداران بیشتر مشتاق به خرید هستند و فروشندگان مایل به فروش. به‌این‌ترتیب خریداران قیمت بالاتری به فروشندگان پیشنهاد می‌دهند و قیمت افزایش می‌یابد. و بلعکس در سطوح مقاومت، عرضه بر تقاضا غلبه می‌کند، پس ما انتظار داریم که رشد قیمت متوقف‌شده و سقوط کند. توجه داشته باشید که حمایت و مقاومت در سطوح قیمت واضح نیست. آن‌ها در محدوده وسیعی از قیمت‌ها اتفاق میافتند. بااین‌حال، برای راحتی و وضوح، بسیاری از تحلیلگران تکنیکال خطوط را برای نشان دادن حمایت و مقاومت نشان می‌دهند.

خطوط ترسیمی برای نشان دادن حمایت و مقاومت قابل‌ قبول است تا زمانی که متوجه شوید این خطوط درواقع مناطق را نشان می‌دهند که عدم تعادل تقاضا و عرضه وجود دارد.

چطور سطوح حمایت و مقاومت را پیدا کنیم؟

  • سویینگ های و سویینگ لوو
بهترین راه برای بهبود استراتژی معاملاتی چیست؟ استفاده کنید از مفاهیم حمایت و مقاومت.

سویینگ های و سویینگ لوو نقاط چرخش قبلی بازار هستند. ازاین‌رو آن‌ها انتخاب طبیعی برای اهداف سطوح حمایت و مقاومت می‌باشند. هر نقطه سویینگ، یک سطح حمایت یا مقاومت بالقوه است. بااین‌حال، باید بر روی سویینگ، های و لوو مهم تمرکز کنیم.

  • نواحی تراکم
sR.2

معامله‌گرانی که مدت‌زمان زیادی را در نواحی تراکم بسر برده‌اند، احتمالاً ازلحاظ روانی به این محدوده قیمت علاقه‌مندند. ازاین‌رو به‌زودی نواحی متراکم بازار سطوح حمایت و مقاومت قابل‌اطمینانی هستند. مناطق متراکم تریگر پرایس اکشن این ایده را تقویت می‌کنند که حمایت و مقاومت یک ناحیه هستند، آن‌ها یک سطح قیمت خاص نیستند. اگر شما برای پیدا کردن مناطق متراکم به کمک نیاز دارید، میتونید از قیمت با چارت حجم، کمک بگیرید.

sR.3
  • اعداد روان‌شناختی

انسان‌ها به بعضی اعداد خاص اهمیت می‌دهند. اعداد رند بهترین مثال هستند. اعداد رند همیشه سرفصل‌های مالی را می‌سازند. (مترجم: منظور این است که هنگامی‌که شرکت‌ها بودجه‌های خود را پیش‌بینی می‌کنند بر اساس مبالغ رند مثال دالر 4000 تومان پیش‌بینی می‌کنند) معامله کردن حوالی اعداد رند منجر به استراتژی ترید اعداد طبیعی می­گردد.

محدوده 52 هفته یک ورقه بهادار رو در نظر می‌گیریم، کف و سقف این محدوده یک عدد مهم روانی به ما می‌دهد.

  • حمایت/مقاومت محاسباتی  
sR.4 1

شما می‌توانید نتایج حمایت و مقاومت خود را از طریق مووینگ اوریج ارزیابی کنید. این بهترین کار در معاملات بازار است. ترکیبی از الگوهای کندل استیک با میانگین متحرک یک روش معاملاتی معتبر است که از میانگین متحرک به‌عنوان حمایت/مقاومت استفاده می‌شود.

sR.5
  • حمایت و مقاومت با فیبوناچی
sR.6

صالحات فیبوناچی یکی دیگر از روش‌های محبوب جهت محاسبه حمایت و مقاومت است. با یک منطقه بندی مناسب، می‌توانیم سطوح مصالح را به‌راحتی و بدون محاسبه دستی مشخص کنیم. شناسایی سویینگ­های عمده بازار و تمرکز بر اصلاح حرکت توسط یک نسبت فیبوناچی .

نسبت‌های فیبوناچی عبارت‌اند از 6/23 ،2/38 ،50 ،8/61 و 100 درصد. یک اصلاح 100 درصد همان استفاده از سویینگ های و لوو به‌عنوان حمایت/مقاومت است.

 استراتژی معاملاتی که ما در روند روزانه بررسی کردیم از اصلاحات فیبوناچی استفاده می‌نماید و بهترین معاملات را پیدا می‌کند.

(مترجم: ابزار استفاده‌شده در این استراتژی فیبوناچی رتریسمنت است)

  • حمایت/مقاومت تبدیل‌شده
sR.7

یک مفهوم مهم برای حمایت و مقاومت است. که اشاره دارد به پدیده تبدیل حمایت به مقاومت و بلعکس. هنگامی‌که قیمت یک سطح حمایتی را می‌شکند، این نشان‌دهنده تغییر قدرت از خریداران به سمت فروشندگان است. سطح حمایت پس‌ازآن تبدیل به یک سطح مقاومت می‌شود و فروشندگان با پشتیبانی آن اعتمادبه‌نفس دارند. برای بازگشت بایستی حتماً سطح مقاومت شکسته شود. این مفهوم بدون توجه به روشی که برای پیدا کردن سطوح پشتیبانی و مقاومت استفاده می‌کنید، قابل‌اجرا است.

  • حمایت/مقاومت برای تایم فریم‌های بالاتر

برای تمرکز بر روی سطوح حمایتی و مقاومت اصلی، قبل از اینکه تایم فریم معاملاتی‌تان را آنالیز کنید می‌توانید آن‌ها را در تایم فریم‌های بالاتری مشاهده کنید. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید سطوح حمایت و مقاومت را از نمودار هفتگی ثبت کنید. سپس آن‌ها را در نمودار روزانه قرار دهید تا فرصت‌های معاملاتی را پیدا کنید. این روش شمارا بر روی سطوح حمایت و مقاومت مهم متمرکز می‌کند به‌جای آن‌که نمودارتان را با ده‌ها سطح شلوغ کنید سطوح حمایت و مقاومت بالقوه را دارید.

چطور در استراتژی معاملاتی‌مان از سطوح حمایت و مقاومت استفاده کنیم؟

  • جهت معامله

یک سطح حمایتی احتمالاً یک‌روند صعودی را متوقف می‌کند، و یک سطح مقاومتی میل دارد یک روند نزولی را متوقف کند. ازاین‌رو اگر سطح حمایت بالا می‌رود و در بازگشت‌ها سطح مقاومت نیز بالا می‌رود احتمالاً شما فقط معامله خرید را در نظر گرفته­اید.

توجه نمودن به سطوح قیمت یک‌راه ساده جهت پیدا کردن تمایلات بازار است.

sR.8

ین مثال از تجزیه‌وتحلیل نمودار هفتگی ما است. این نشان می‌دهد که سویینگهای لوو مهم به سمت بالا حمایت می‌شوند، که نشانه‌ای از بازار صعودی است.

  • فیلتر کردن معاملات بد

استراتژی معاملاتی شما ممکن است روش خاص خود را برای تعیین تمایلات بازار داشته باشد. در این صورت خودتان را با تحلیل حمایت و مقاومت گیج نکنید. به استراتژی معاملاتی خود برای یافتن تمایلات بازار اعتماد کنید. بااین‌حال، شما می‌توانید با آنالیز حمایت و مقاومت استراتژی معاملاتی خود را تقویت کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر استراتژی معاملاتی شما یک خرید را تائید کند، اما قیمت درست زیر یک سطح مقاومت اصلی است، شما بایستی صبر کنید مقاومت با یک‌بریک اوت واضح شکسته شود سپس در پول بک وارد شوید.

با صبر بیشتر و نزدیک شدن قیمت به سطوح حمایت و مقاومت شما می‌توانید از معاملات باکیفیت پایین دوری‌کنید.

  • ورود به معامله

سیگنال‌های صعودی را در سطوح حمایت و سیگنال‌های نزولی در سطوح مقاومت ببینید. این کلید برای یافتن بهترین معاملات در هر استراتژی معاملاتی است.

sR.9

معاملات موفق مکدی با اینساید بار

در این چارت شما استراتژی معاملاتی مکدی با اینساید بار را مشاهده می‌کنید. نتیجهی یک ناحیه حمایتی که قبال تراکم قیمت وجود داشته یک اینساید بار صعودی است. این ساختار یک ترید باکیفیت است.

  • خروج از معامله

حمایت و مقاومت، حتی آن‌هایی که جزئی هستند در اهداف قیمت و متوقف کردنشان مؤثر می‌باشند.

sR.10

ردیابی ستاپ معاملاتی و معاملات موفق روزانه

برای معامله گران روزانه، سطح بالا و پایین معاملات قبلی، سطح حمایت و مقاومت مهمی هستند. این مثال )ردیابی ستاپ معاملاتی روزانه) نشان می‌دهد که کمترین قیمت قبلی هدف مطلوبی برای این معامله بود.

خلاصه

حمایت و مقاومت ویژگی‌های اصلی چشم‌انداز قیمت هستند. بدون آن‌ها قیمت قابل کنترل نیست. قبل از هرگونه معامله‌ای، سطح حمایت و مقاومت را مشخص کنید. این مناطق بالقوه عرضه و تقاضا به شما در درک بازار کمک خواهد کرد. استفاده از این درک در استراتژی معاملاتی‌تان به‌سرعت شما را سود ده می‌نماید.

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.