conisma main banner25

دو روش ساده برای معامله بر اساس خطوط مقاومت و حمايت

در اين مقاله قصد دارم دو روش براي معامله با خطوط حمايت و مقاومت به شما ياد بدهم كه براي تريدرهاي مبتدي بسيار کارآمد است و به تريدرهاي حرفه‌ای نكات خوبي ياد می‌دهد.

 روش اول : تريد بر اساس كندل پين بار در ناحيه حمايت و مقاومت

در نقاطي از بازار بانک‌ها سودهاي خود را برداشت می‌کنند كه سبب به وجود آمدن كندل پين بار می‌شود. در مناطق ساپورت و رزيستنس ما كندل هاي پين بار را به‌عنوان كندل هايي كه ممكن است باعث تغيير روند شود به‌حساب می‌آوریم.

 مرحله اول :تمام حمايت و مقاومت‌های مهم روي چارت را مشخص كنيد.

 مرحله دوم : منتظر بمانيد تا در روي نواحي حمايت و مقاومت شما پين بار شكل بگيرد اما هر پين باري براي معامله مناسب نيست بسياري از پين بارها شكل می‌گیرند و بعد يك برگشت كوچك اتفاق می‌افتد و دوباره نمودار به حركت خود ادامه می‌دهد يا يك كندل پين بار می‌بینید ولي نمودار بعد از آن به حركت خود ادامه می‌دهد و هيچ برگشتي اتفاق نمی‌افتد براي جلوگيري از چنين مشكلي بايد به دنبال كندل هاي پين باري بگرديم كه شادوي آن‌ها به‌وضوح از تمام نواحي اطراف بلندتر باشد.

bullish pin bar را نشان می دهد.

به‌طور مثال در كندل پين بار بالا شاد از تمام نواحي اطراف به‌صورت بسيار واضحي بلندتر است و نفوذ بسيار زيادي به ناحيه حمايت انجام داده است و باعث برگشت نمودار شده است.

در شكل بالا يك پين بار نزولي روي مقاومت شکل‌گرفته است. پين بار شکل‌گرفته به‌طور واضحي از ناحيه مقاومت بيرون نزده است و درنتیجه قيمت برگشت نكرده است از اين ناحيه .

در شكل بالا يك پين بار نزولي روي مقاومت شکل‌گرفته است. پين بار شکل‌گرفته به‌طور واضحي از ناحيه مقاومتي بيرون نزده است و درنتیجه قيمت برگشت نكرده است از اين ناحيه .

 مرحله 3:

قرار دادن استاپ؛ استاپ را بايد پشت پين بار قرارداد و ابتدا صبر می‌کنید تا كندل به‌طور كامل بسته شود مثلاً اگر پين بار را در تايم چهارساعته ديديد صبر می‌کنید كندل چهارساعته به‌طور كامل بسته شود چون در هرلحظه احتمال باطل شدن سناريو پين بار شما هست بعد از بسته شدن كندل چهارساعته يك سفارش شرطي فروش زير كندل پين بار در نمودار صعودي و يك سفارش خريد در بالاي مندل پين بار در نمودار نزولي قرار می‌دهید و استاپ لاس خود را پشت كندل پين بار قرار می‌دهید.

قرار دادن استاپ را نشان می دهد.

مثال بالا نمودار يورو در تايم یک ساعت را نشان می‌دهد منتظر می‌شویم كندل یک‌ساعته پين بار بسته شود و يك سفارش خريد بالاي كندل قرار می‌دهیم و استاپ را در پايين كندل و در محل نشان داده‌شده قرار می‌دهیم.

محل قرار دادن استاپ را نمایش می دهد.

شكل بالا مثالي مشابه در نمودار اوزي است در تايم فريم یک‌ساعته.

 مرحله چهارم قرار دادن تيك پرافيت و خروج از معامله: تمام معامله گران و از آن جمله من علاقه داريم تا حد امكان معاملات خود را در سود باز نگاه‌داریم ولي به‌طور معامله وقتی‌که نمودار به يك سطح قوي رسيد و در ان سطح كندل برگشتي تشكيل شد معامله خود را يا حداقل بخش زيادي از معامله خود را ببنديد.

روش دوم: تريد بر اساس كندل اينگلفينگ در ناحيه حمايت و مقاومت

مرحله اول :تمام حمايت و مقاومت‌های مهم روي چارت را مشخص كنيد.

 مرحله دوم : كندل هاي اينگلفينگي كه در اين نواحي تشكيل می‌شود بررسي كنيد .برخلاف پين بار كه شکل‌های متقريبا مشابه هم دارند كندل هاي اينگلفينگ با شکل‌های بسيار متفاوت باهم بر روی چارت ظاهر می‌شوند و بايد ارزش‌گذاری بشوند مثلاً اگر كندل اينگلفينگ كوچك باشد احتمال برگشت نمودار كم است ولي كندل هاب اينگلفينگ بزرگ علی‌الخصوص كندل هاي بزرگي كه انتهاي كندل قبل را پوشش داده‌اند كندل هاي برگشتي قوی‌تری هستند.

كندل هاي اينگلفينگي كه در اين نواحي تشكيل می‌شود بررسي كنيد.

شكل بالا نمودار اوزي در تايم یک‌ساعته است همان‌طور كه می‌بینید يك كندل اينگلفينگ كوچك روي ناحيه مقاومت تشکیل‌شده است كه باعث يك ريزش کوچک‌شده است و تغيير روند خاصي رخ نداده است.

 تشكيل كندل اينگلفينگ

در شكل بالا يك كندل صعودي بزرگ را می‌بینیم كه توسط يك كندل نزولي بزرگ پوشانده شده و تشكيل كندل اينگلفينگ را داده است بعدازاین نوع كندل هل ها كه كندل دوم كندل اول را به‌طور كامل پوشش می‌دهد و كندل دوم كندل بزرگي است معمولاً تغيير جهت‌های بزرگي در بازار اتفاق ميافتد.

 مرحله سوم گذاشتن استاپ لاس:ابتدا صبر می‌کنید تا كندل اينگلفينگ بسته شود سپس زير ان يك سفارش ورود قرار می‌دهید و استاگپ خود را در پشت كندل اينگلفينگ قرار می‌دهید.

 در نوك قله كندل صعودي با يك با يك كندل نزولي به‌طور كامل و صحيحي پوشانده شده است.

در شكل بالا در نوك قله كندل صعودي با يك با يك كندل نزولي به‌طور كامل و صحيحي پوشانده شده است و كندل پوشش‌دهنده كندل بزرگ و خوبي است در این‌گونه موارد ما يك سفارش فروش زير كندل اينگلفينگ قرار می‌دهیم و استاپ 10را پيپ بالاتر از كندل بزرگ قرار می‌دهیم.

 يك كندل اينگلفينگ صعودي در ناحيه حمايت بر روي نمودار يورو.

شما در نمودار بالا يك كندل اينگلفينگ صعودي در ناحيه حمايت بر روي نمودار يورو بعد از بسته شدن كندل صعودي يك سفارش خريد بالاي ان قرار می‌دهیم و استاپ را به فاصله 5 تا 10 پيپي زير ان قرار می‌دهیم.

 مرحله چهارم قرار دادن تيك پرافيت: هنگامی‌که نمودار يك كف يا سقف جديد ساخت و با يك كندل برگشتي قوي در روي سطوح حمايت و مقاومت ديديد اقدام به بستن معامله كنيد.

مترجم: آرش سرابي

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.