conisma main banner4

معامله در سطوح عرضه و تقاضا

در این مقاله از برخی از عوامل مفید بر اساس روش معاملـه در سـطوح عرضـه و تقاضـا صحبت کنم . قصد دارم قبل از کنکـاش بـه چگـونگی بـرای شناسـایی سـطوح بـا احتمـال بـالا نگاهی اجمالی به عرضه و تقاضا بکنیم.

 برسی اجمالی عرضه و تقاضا

عدم تعادل تنها دلیـل حرکـت قیمـت در تمـام بازارهاست . درواقع عـدم تعـادل قیمـت به شتر حرکت های بیشتر قدرت حرکت دور از سطح نشان‌دهنده‌ی پر شدن همه سفارش‌های است به‌طور مثـال منشأ سطح عرضه کافی نبودن دلیل سفارش‌های خرید نسبت به سفارش‌های فروش زمـانی کـه قیمت برمی‌گردد به سطح معامله‌گران تازه‌کار در منطقـه کـه مؤسسات دسـت بـه فـروش می‌زنند شروع به خرید می‌کنند درواقع مؤسسات و حرفه‌ای و حرفه‌ای‌ها بـه تازه‌ کارها می‌فروشند درنهایت سفارش‌های خرید وجـود نـدارد پـس قیمـت مجـداد سـقوط می‌کند و ایـن قضیه برای سطوح فروش نیز صـادق اسـت . در هر موقعیـت معامله‌گران مبتـدی تأمین‌کننده نقدینگی موردنیاز مؤسسات را فراهم می‌کنند.

 ارزان‌ترین قیمـت ممکـن ((قیمـت عمده‌فروشی )) و فـروش در گران‌ترین قیمـت ممکـن ((قیمت خرده‌فروشی )) بهترین فرصـت بـرای گـرفتن سـود در تمـام بازارهاست . در نمـودارهای قیمت سطح عرضه و تقاضـا بیـانگر قیمـت خرده‌فروشی و عمده‌فروشی اسـت . اگـر شما چارت قیمت را جلوروی‌تان بگذارید بسیاری از سطوح عرضه و تقاضا را می‌بینید . به‌هیچ‌وجه ما علاقه‌مند به معامله در تمام سطوح قابل‌شناسایی نیستیم . سطوح عرضه و تقاضـا همگی اعتبار مساوی ندارند .

سطوح ایمن تمایـل بیـشتری بـه نگه‌داشتن قیمـت دارنـد بـرای در نظـر گـرفتن زمـان انتخاب سطح برای معامله فاکتورهایی به شرح زیر داریم:

  • قدرت حرکت:

روش قدرت روشی است که در آن قیمت سطح را باقدرت به‌صورت کندل های بـزرگ و قـوی ترک می‌کند.

  • نسبت سود به ضرر:

یک نسبت سود به ضرر مناسب می‌تواند باوجود ضررهای اجتناب‌پذیر در طـول بلندمدت به شما کمک می‌کند.

  • دیدگاه کلی:

در تایم فرم‌های بالا می‌تواند روند و جهت بازار را به شما نشان دهد. n اجتناب‌پذیری: تشخیص اینکه این سطح جدید است و یا فقط تست می‌شود.

  • زمان در سطح:

 زمان کمتر نشان‌دهنده‌ی عدم تعادل بیشتر در سطح عرضه و تقاضا است

  • ورود :

بدون مخالفت ((مقاومت)) سطح‌های نزدیک برای رسیدن به هدف.

موارد بالا از فاکتورهای اصلی است که باید در سیـستم معـاملاتی در زمـان تـشخیص سـطح استفاده کنید. من در انتخاب سطح یا روند با احتمال بیشتر خیلی فراتر می‌روم که روندهای با شناسایی بیشتر انتخاب کنم.

سطح‌های کلیدی

من خودم سطح‌های کلیدی را نگه می‌دارم (چـارت تحلیلـی ) ایـن سـطوح ارزش بـالای برای من دارند نه به این منظور که روی ایـن سـطوح تریـد کـنم بلکـه بـرای تریـدهای قبلـی و بعدی زیر نظر می‌گیرم که چگـونگی واکـنش قیمـت را در تمـاس بـه آن‌ها رصـد کـنم . بعـضی از مردم شاید نقاط محوری حمایت و مقاومت نقاط تصمیم‌گیری نام‌گذاری کنند.

اما هدف من در این مقاله نقاط کلیدی است. سطح‌های کلیـدی می‌تواند در مواقـع تحرکات قیمت که مساوی است باشد . این نقاط می‌تواند یک رالی – دراپ رخ‌داده است.

اما سطح عرضه و تقاضا نباشـد یـا سطح‌های موسـوم بـه عرضـه و تقاضـا باشـد. در مواقعی که شاهد شکسته شدن یک یا چند سطح هستم مراجعه می‌کنم به منبع حرکـت کـه توانسته این سطح‌ها بشکند ایـن نقـاط غالباً سـطوح عرضـه و تقاضـا را ارائه می‌دهند. توجـه معامله گران و واکنش نشان دادن آن‌ها در نقاط کلیدی باعث ایجاد نیـروی قـوی چـه مخـالف و چـه موافق از روش افزایش شانس من که کجا پول هوشمند درحرکت است.

اما سطح عرضه و تقاضا نباشـد یـا سطح‌های موسـوم بـه عرضـه و تقاضـا باشـد.

در ادامه با چند مثال از سطوح کلیدی شکسته شده توسط نیروی عرضه و تقاضا هستیم.

در این موقعیت شاهد شکست سطح کلیدی برجسته توسط نیروی عرضـه بـودیم کـه توسـط کندل سبزرنگ پتانسیل تقاضا را می‌بینیم . پس در ناحیه عرضه شاهد سقوط روند بدون هیچ نیروی مخالفی هستیم که ابزار فیبوناچی از مطلوب بودن نسبت سود به ضرر حکایت می‌کند. فرآیند من در انتخاب سطوح از دو روش است : شکست سـطوح عرضـه و تقاضـا و شناسـایی سطوح کلیدی پیدا کردن منشأ حرکت‌های که باعث شکست می‌شود.

Supply and Demand 2

زمان شکست سطح عرضه و تقاضا

من اگر یک‌پایه کوچک و یک سطح تقاضا به‌تازگی جذب‌شده و یـا سـطح شکـسته نـشده همراه سطح مقاومت ببینم با اعتمادبه‌نفس وارد خریـد و اگـر یک‌پایه بلنـد و یـک حمایـت به‌تازگی جذب‌شده بیشتر در سطح تقاضا وارد خرید می‌شوم.

برای گرفتن سود با اعتمادبه‌نفس بیشتر احتیاج به یک سیستم معاملاتی روشن داریم . لطفاً به‌عکس زیر نگاه کنید.

Supply and Demand 3

در این عکس شاهد یـک سـطح تقاضـا و جـذب حمایـت شاهد صـعود باکمی تـصحیح هستیم که با توجه به نسبت سود به زیان مناسـب ایـن معاملـه را انجـام دادم . تحلیـل در 30 دقیقه و سطح تقاضا شکل‌گرفته در سـطح تقاضـا روزانـه در چنـد تـایم فـرم فراتـر محـدود ایـن مقاله است اما من می‌خواهم یک دلیل برای انتخاب سطح مناسب ارائه بدم.

Supply and Demand 4

در تصویر بالا قسمت از سطح تقاضا خارج می‌شود اگر به امتـداد سـطح کلیـدی قبل‌تر نگـاه کنیم می‌بینیم یک سطح مقاومت خوش‌منظر همراه یک کندل بزرگ که سطح را تـرک باعـث این حرکت می‌شود این‌یک ترید مناسب است.

 این‌ها کمی از مثال‌هایی است که می‌تواند به بهبود روش معاملاتی شما که بر اساس سـطوح عرضه و تقاضا است کمک کند و شانستان را افزایش دهد.

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.