conisma main banner7

بهترین تصمیم هایی که معامله‌گران می توانند بگیرند

براي شروع، بهتر هست کمی از وقتمان را به بررسی سه تصمیمی که کلیه معامله‌گران قادرنـد در بـازار اتخـاذ کننـد بگذرانیم.

 کلید سودآوري در معاملات فارکس دانستن این نکته هست که دیگران چگونه معامله می‌کنند. معامله‌گران خـرد فکـر می‌کنند بانک‌ها و مؤسسات مالی بزرگ دیگر به‌طور کاملاً متفاوتی از آن‌ها در حال انجام معاملات خود هستند.

 این‌یک اشتباه هست. بانک‌ها درواقع کاملاً مـشابه مـا معاملـه می‌کنند، البتـه نـه از دیـد اسـتراتژي بلکـه از دیـد تصمیماتی که در بازار مجبور به اتخاذ آن‌ها هستند. تفاوت اصلی در این هست که آن‌ها نیاز دارند شرایط خاصی بـر بـازار حـاکم شود تا بتوانند تصمیمات خود را اجرایی کنند درحالی‌که ما چنین نیازي نداریم. حالا توضیح خواهم داد.

تمام تصمیماتی که همه معامله‌ گران در بازار باید اتخاذ کنند به شرح ذیل هست:

  • زمان ورود به معامله
  • زمان خروج از معامله
  • زمان برداشت سود معامله

اجازه بدهید ببینیم یک معامله گران خرده‌پا براي اتخاذ تصمیمات بالا به چه چیزي نیاز دارد؟

بهترین تصمیم های معامله‌گران خرده‌پا

قرار دادن یک سفارش (ورود به معامله):

معامله‌گران خرده‌پا معمولاً بر اساس تأمین یک سري شرایط در تحلیل‌های تکنیکال یک سفارش معامله قرار می‌دهند.

این می‌تواند عبور دو اندیکاتور میانگین متوسط حرکتی از روی‌هم باشد یا یک الگوي شمعی در یک ناحیه حمایتی یـا یکـی دیگر از روش‌هایی که تحلیل‌های تکنیکال معرفی می‌کنند.

 حقیقت این هست که وارد شدن به یک معامله براي معامله‌گران خرده‌پا مشکل خاصی ندارد چون حجم معـاملات آن‌ها بـسیار ناچیز هست.

بستن یک معامله:

معامله‌گران خرده‌پا به یکی از دو حالت زیر معاملات خود را می‌بندند…

اولین حالت زمانی است که بازار در حال رسیدن به حد ضرر آن‌هاست که احتمالاً بر اساس ماکزیمم پـولی کـه مایل‌اند از دسـت بدهند قرار داده می‌شود بجاي آنکه در نقطه‌ای قرار داده شود که از قبل تعیین‌شده باشد و براین اساس اثبـات شـود دلایـل ورود به آن معامله اشتباه بوده است.

 دومین حالت زمانی است که یک معامله‌گر خرد به‌صورت دستی معامله باز خود را ببند.

معامله‌گران زمانی معامله خود را به‌صورت دستی می‌بندند که یا معامله بازشده قرار بوده زمان کوتاهی بازبماند و آن‌ها بالاسـر رفتار قیمت بوده‌اند یا زمان بازنمودن قیمت هرگز به فکر قرار دادن حد ضرر براي معامله خود نبوده و معامله آن‌ها هم‌اکنون در یک ضرر هنگفت قرار دارد.

گرفتن سود:

معامله‌گران خرد زمانی اقدام به برداشت سود معامله خود می‌کنند که احساس کنند به‌اندازه کـافی پـول درآورده‌اند.

 گـاهی اوقات نیز حد سود توسط معامله‌گر در سطح از قبل مشخص‌شده‌ای قرار داده می‌شود و معامله بعد از رسیدن به سـطح موردنظر به‌طور خودکار بسته می‌شود. حال اجازه دهید ببینیم معامله‌گران مؤسسات چگونه تصمیمات خود را می‌گیرند…

معامله‌ گران مؤسسات

بهترین تصمیم های معامله‌گران مؤسسات

قرار دادن یک سفارش ورود به معامله:

 نحوه ورود به معامله معامله‌گران مؤسسات به‌کلی با نحوه ورود معامله‌گران خرد متفاوت هست. وقتـی یـک معامله‌گر خرد تصمیم به ورود به یک معامله می‌گیرد نیازي به فکر کردن به اینکه آیا اساساً سفارش‌های خرید/فـروش به‌اندازه کـافی بـراي قرار دادن معامله در بازار وجود دارد یا خیر نیست چون حجم معامله او ناچیز هست و به‌سادگی با یک سفارش خریـد/فـروش موجود مصرف می‌گردد.

از سویی دیگر معامله‌گران مؤسسات معاملاتی با چندین برابر حجم معامله‌گران خرده‌پا در بازار قـرار می‌دهند. تنهـا راه براي معامله‌گران مؤسسات براي قرار دادن معاملات خود موجود بودن حجم معادل سفارش براي تهاتر هست.

به‌عنوان‌مثال اگر یک بانک می‌خواهد 100000 یورو بخرد وي احتیاج دارد که سایرین 100000 یورو بفروشند وگرنـه او قـادر بخریـد نخواهد بود.

 مورد دیگري که معامله‌گران مؤسسات با معامله‌گران خرد درزمینهٔ ورود به معاملات تفاوت دارند شرایطی است که آن‌ها به آن احتیاج دارند تا از معاملاتی که در حال قرار دادن آن هستند سود کسب کند.

 معامله‌گران خرد در هنگام قرار دادن معامله خود به اینکه چگونه می‌خواهند از معاملـه خـود سـود کـسب کننـد فکـر نمی‌کنند چون آن‌ها نمی‌دانند که چگونه پول در بازار به‌دست‌آمده یا از دست می‌رود.

 من در این مورد بیشتر در کتابم با عنوان “حاصل جمع صفر” و مقاله موجود در وب‌سایتم با عنوان “بزرگ‌ترین راز در معاملات فارکس” صحبت کرده‌ام. براي اینکه کسی از یک معامله سود به دست بیاورد باید معامله‌گر دیگري به همان انـدازه پول از دست بدهد. هرچقدر مبلغ پولی که کسی آرزوي به دست آوردنش را داشته باشد بزرگ‌تر شود بـه معامله‌گران بیـشتري براي از دست دادن پولشان نیاز هست.

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.