conisma main banner9

یکی از بهترین ستاپ های کندلی برای ترید

ستاپ معامله‌گری آسان روشی است که من دوستش دارم و از الگوهای معاملاتی مورد علاقه من اسـت. اگرچه الگوهای معامله‌گری مشابه این وجود دارد اما هیچ‌کدام به‌دقت این نیست همچنین این الگو بسیار قابل‌ اعتماد و سودآور است.

معامله‌گری آسان تشکیل‌شده از حرکت سـریع مارکـت بـه سـمت بـالا یـا پـایین و از چنـدین کنـدل کوچک تشکیل‌شده که بعد از کندل های کوچک یک کندل بزرگ کندل های کوچک قبلـی را اینگولـف می‌کند این ساختار اساسی این الگوی معامله گری است.

این ستاپ می‌تواند به‌عنوان یک سیگنال برگشتی یا سیگنال ادامه‌دهنده باشد بسته به اینکه دوتا کندل بزرگ صعودی یا نزولی عمل کند.

ستاپ معامله‌گری آسان به چه شکلی است؟

نمودار زیر یک کندل صعودی این الگوی معامله گری را نشان می‌دهد و نشان می‌دهد که چطور قیمـت به‌ شدت پایین می‌آید سپس با چند کندل کوچک دنبال می‌شود. سپس یک اینگولفینگ بار بزرگ کـل کنـدل های کوچـک رو به سمت بالا اینگولف می‌کند.

نمودار زیر یک کندل صعودی این ستاپ را نشان می‌دهد و نشان می‌دهد که چطور قیمـت به‌شدت پایین می‌آید سپس با چند کندل کوچک دنبال می‌شود سپس یک اینگولفینگ بار بزرگ کـل کنـدل های کوچـک رو به سمت بالا اینگولف می‌کند.

به مثال زیر توجه کنید تا بهتر حرکت را درک کنید. توجه کنید که یـک حرکـت بـزرگ بـه سـمت بـالا و سپس چند کندل کوچک و در انتهای یک یک اینگولفینگ بار.

 توجه کنید در این ستاپ که یـک حرکـت بـزرگ بـه سـمت بـالا و سپس چند کندل کوچک و در انتهای یک یک اینگولفینگ بار.

ویژگی ستاپ معامله‌گری آسان

  • این ستاپ باید روی یک حمایت قوی یـا یـک مقاومـت قـوی یـا حـداقل روی آخـرین حمایـت و مقاومـت جزئی قبلی باشد.
  • حرکت بزرگ اول باید از کندل قبلی‌اش بزرگ‌تر باشد تا یک حرکت بزرگ در نظر گرفته شود.
  • بدنه‌ی کندل های کوچک نباید از نصف کندل بزرگ حرکت اول بزرگ‌تر باشد.
  • ضعف کندل ھای کوچک مهم نیست هرچقدر کوچک‌تر بهتر است.
  • اینگولفینگ بار حرکت سوم باید همه کندل های کوچک قبل خود را اینگولف کند.
  • حداقل یک کندل کوچک بین حرکت بزرگ اول و حرکـت بـزرگ سـوم باشـد و اگـر بیـشتر هم بـود بهتـر است.

چطور با روش ستاپ معامله‌گری آسان معامله کنیم

درست مثل هر الگوی معاملاتی دیگر بهترین روش معامله وقتـی اسـت کـه در یـک ناحیـه حمایـت و مقاومت قوی هستیم و در جهت و روند کلی باید ترید کنیم. تا احتمال موفقیت بالا برود. تمامی ایـن مـوارد در شکل زیر مشاهده می‌شود.

شما در چارت زیر می‌بینید که بازار روند نزولی پیدا کردن و این الگو در روی ناحیـه مقاومـت تشکیل‌ شده است. حرکت بزرگ کندل ناحیه حمایت را سوراخ کرده و سپس بازار با چند کنـدل کوچـک متوقف‌ شده و سپس اینگولفینگ بار تمام کندل های کوچک رو به سمت خط حمایت شکسته شده اینگولف می‌کند.

 

003

تشکیل ستاپ معامله‌گری آسان در مقاومت

همچنین این ستاپ می‌تواند به‌عنوان الگوی برگشتی یا الگوی ادامه‌دهنده بـسته بـه اینکـه کجـا تـشکیل می‌شود عمل کند.

 بیایید یک نگاهی به الگوی برگشتی و الگوی ادامه‌دهنده بندانیم در نمـودار زیـر شـما می‌توانید یـک الگوی برگشتی به این روش را ببینید چطور یک‌روند کوچک بالارونده تشکیل‌شده امـا

 

004

بعـدش روی ناحیـه مقاومت ستاپ معامله آسان تشکیل‌شده و قیمت برگشته است .این‌یک مثال خـوب بـرای برگـشت رونـد است.

چارت زیر یک مثال خوب برای الگوی ادامه‌دهنده است. دلیـل اینکـه الگـوی ادامه‌دهنده اسـت ایـن است که در یک‌روند صعودی تشکیل می‌شود.

الگوی معاملاتی آسان یک راه ورود به روند در پول بک رو به ما نشان می‌دهد.

 در الگوهای ادامه‌دهنده حرکت بزرگ کندلی برای شکستن ناحیه حمایت یا مقاومت حرکت می‌کند و سپس چند تا کندل کوچک تشکیل پول بک روی ناحیه حمایت یا مقاومت می‌دهند و بعد یک اینگولفینگ بار تمام کندل های کوچک را جهت روند اینگولف می‌کند.

نقطه ورود و استاپ لاس

وقتی‌ترید می‌کنیم داشتن مکان مناسب برای ورود و استاپ لاس بسیار مهم است. ورود اشتباه یـا استاپ لاس اشتباه و مدیریت ضعیف می‌تواند باعث نتیجه نگرفتن از ستاپ شود.نقطه ورود صـحیح و اسـتاپ درست برای موفقیت در معامله حیاتی است.

ورود در این ستاپ بسیار راحت است ، برای الگوی معاملاتی بالارونده شما بالای اینگولفینگ بار سـفارش ورود می‌گذارید و برای الگوی پایین‌رونده هم پایین اینگولفینگ بار سفارش ورود می‌گذارید درست مثل یک اینگولفینگ بار معمولی.

نمودار زیر مکان ورود و استاپ لاس رو در معامله آسان نشان می‌دهد:

 

006

نتیجه‌گیری

الگو های معامله‌گری آسان می‌تواند به شما در ترید کمک خوبی بکند. این الگوها به‌اندازه ستاپ ھای معامله‌گری دیگر مثل پین بار و اینگولفینگ بار تشکیل نمی‌شود ولی بـسیار قدرتمند است.

به ترید در بازار های مالی علاقه دارم و حدود ۵ ساله که سبک رفتارشناسی حرکت قیمت رو کار میکنم....

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.